با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ احضار وزیر آموزش و پرورش به مجلس
زیارت عاشورا

کمیسیون آموزش و تحقیقات به دنبال ضعف مدیریت علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه وی را برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان احضار کرد.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات به دنبال ضعف مدیریت علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه وی را برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان احضار کرد.

وی توضیح داد: برخی از سوالات در خصوص عدم پیگیری بودجه سال ۹۴ در حوزه آموزش و پرورش ،ضعف معاون پرورشی وزیر ،مشکلاتی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و باعث حذف برخی نیروهای ارزشی در این دانشگاه شده می باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نمایندگان معتقد هستند که فانی توانایی اداره وزارت آموزش و پرورش را ندارد به همین علت تاکنون ۵۰ امضا برای استیضاح مجدد وزیر آموزش و پرورش جمع آوری شده و تعداد این امضا ها رو به افزایش است و نمایندگان مصمم هستند تا وزیر آموزش و پرورش بار دیگر استیضاح شود.

کوچکی نژاد تصریح کرد: طرح رتبه بندی دروغ بزرگی است که وزارت آموزش و پرورش سعی دارد با آن فرهنگیان را سرگرم کند در حالی که تاکنون مقدمات این طرح در وزارت آموزش و پرورش مهیا نشده و به دنبال آن به مرحله اجرا هم نرسیده است.

وی در خاتمه بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش قانون خدمات کشوری که ۵ سال پیش قرار بود در ارتباط با رتبه بندی حقوق فرهنگیان اجرا شود را در قالب طرح رتبه بندی به مرحله اجرا رسانده است.

  1. انتصابات در آموزش و پرورش با قلع و قمع نیروهای مومن و انقلابی
  2. نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزیر آموزش و پرورش در این وزارت‌خانه انتقاد کرد…
  3.  
  4. نماینده خمین
  5. محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در تذکری شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس ،با انتقاد از سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش عنوان کرد: قربانی کردن آموزش و پرورش زیر پای باندهای سیاسی خیانتی بزرگ به امام (ره) و شهداست.
  6. رضایی بیان کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته و مطالبات آنها و توجه به کرامت و معیشت فرهنگیان باید اولویت وزیر باشد. محل تعلیم و تربیت، محل بازی سیاسی نیست و قربانی کردن آموزش و پرورش زیر پای باندهای بی‌ارزش سیاسی، گناهی بزرگ و خیانت به نظام و امام و شهداست. در حال حاضر انتصابات در آموزش و پرورش را ستادهای انتخاباتی تعیین می‌کنند.
  7. نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه گفت: آقای وزیر قلع و قمع نیروهای مومن و انقلابی و ایثارگر و خانواده شهدا امروز در کارنامه شما ثبت شده که نمایندگان باید چاره‌ای برای آنها بیندیشند.
  8. آسیب شناسی انتصاب بی ضابطه کارمندان ستادی ادارات آموزش و پرورش به مدیریت مدارس
  9. بدون شک سیستم مدیریت در آموزش و پرورش این را می طلبد که با دقت وحساسیت بیشتر نسبت به انتخاب مدیران در مدارس همت بگمارند واین مقوله جزء غیر قابل تغییر در سیاست گذاری های کلان در آموزش و پرورش به شمار می رود ولی متاسفانه معمولا در مناطق دور از مرکز و شهرستان ها تنها ملاک گزینش مدیران وابستگی خویشاوندی یا صرفا آشنایی است که قبلا به آن پرداخته شده است…
  10.  
  11. مدیران بی ضابطه
  12. یادداشت ارسالی”آسیب شناسی انتصاب بی ضابطه کارمندان ستادی ادارات آموزش و پرورش به مدیریت مدارس”به قلم مهدی نوبخت دبیر علوم اجتماعی مدارس سلماس دانشجوی کارشناسی ارشد
    بدون شک سیستم مدیریت در آموزش و پرورش این را می طلبد که با دقت وحساسیت بیشتر نسبت به انتخاب مدیران در مدارس همت بگمارند واین مقوله جزء غیر قابل تغییر در سیاست گذاری های کلان در آموزش و پرورش به شمار می رود ولی متاسفانه معمولا در مناطق دور از مرکز و شهرستان ها تنها ملاک گزینش مدیران وابستگی خویشاوندی یا صرفا آشنایی است که قبلا به آن پرداخته شده است .
    حال با این اوصاف به آسیب شناسی این سیاست غلط در انتخاب مدیران مدارس به عنوان مدیران پایین دستی می پردازیم :
    اشخاص انتصاب یافته چه کسانی هستند ؟
    غالبا افرادی هستند که مدت مدیدی در ادارات آموزش و پرورش مشغول فعالیت بوده اند واکنون که مسیر رو به بازنشستگی را طی می کنند با انتصاب آنها در مدیریت مدارس موافقت می شود وآنان بدون گذراندن دوره های آموزشی مدیریت مدارس و آن هم اول مهر ماه هرسال سکان هدایت مدرسه ای را در دست می گیرند که حتی به سیستم آموزشی آن تسلط کافی ندارند مدیرانی که حتی نام کتب درسی دانش آموز را نمی دانند و از برنامه نویسی برای معلمان سر رشته ای ندارند چگونه می توانند هدایت یک موسسه آموزشی را بر عهده بگیرند
    علت انتصاب آنها به این سمت ها چه می تواند باشد ؟
    علت و انگیزه این افراد صرفا افزایش حقوق بازنشستگی و به تبع آن افزایش میزان پاداش پایان خدمت می باشد چرا که این ا فراد در طی سالیان طولانی با در یافت اضافه کار /حق مدیریت /حق ماموریت /وسایر مزایای کار کنان ستادی حتی یک لحظه هم به استعفا و تدریس در مدارس فکر نکر ده اند .اما معلمانی هستند که ۲۹ سال تمام عمر خویش را در تدریس سپری کرده و بدون هیچ گونه چشمداشتی به افتخار باز نشستگی نایل می شوند و هیچ بهره ای از حق مدیریت و یا معاونت در مدارس نمی برند .
    ملاک انتصاب آنها چیست ؟
    ملاک خاصی برای این انتصاب وجود ندارد و تنها با چراغ سبز مسئول محترم اداره به این سمت ها منصوب می شو ند وحتی دراین میان متاسفانه رییس اداره و معاونان در شرف بازنشستگی نیز خود اقدام به این کار می نمایند و مسبوق به سابقه است که رییس اداره در یکی از شهرستانها در انتهای خدمت خود به سمت معاون اجرایی در یکی از مدارس روستایی منصوب شده و سپس به افتخار باز نشستگی نایل گردیده است .
    چه تدبیری می توان برای این کاراندیشید؟
    بهتر است روسای ادارات همکارانشان را توجیه نمایند که از یک سال مشخص مثلا سابقه خدمت ۲۵ سال به بالا با استعفای هیج کسی موافقت نشود تا این گونه افراد زودتر به فکر مدیریت در مدارس بیافتند و این مقوله می تواند کمک شایانی به بهبود کیفیت مدارس کندویا اینکه با افزایش حقوق آنها این خلا را پر نمود .
    فردی که علاقه ای به آموزش ندارد و مدت ۲۵ سال وبیشتر از آموزش دور بوده است چگونه می تواند سکان هدایت آینده سازان این مرزو بوم را برعهده گرفته و آنها را به سر منزل مقصود برساند؟ آیا صرفا انگیزه ی مادی می تواند ملاکی باشد برای ظلمی مضاعف به دانش آموزانی که با هزاران امید در مدارس حاضر می شوند؟چرا این آقایان زودتر به این فکر نیافتادند که خدمت در پست شریف مدیریت مدارس را بر خود تکلیف بدانند و زودتر قدم در این عرصه گذارند و از آسیب فراوان به نظام آموزشی بکاهند؟!


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 6:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |